Pantamera

Brand Entertainment

00:0003:45

Som nästa steg i vårt samarbete med Pantamera skapades 2018 PantameraHumor för deras egna digitala plattformar. En ”humorredaktion” castades. En kreativ grupp som både syns framför kameran och deltar i manusskrivandet.

Under kreativ ledning av två huvudregissörer skrivs och produceras digitalt innehåll i olika former och publiceras i mer eller mindre realtid 4-5 gånger i veckan fortgående sedan sommaren 2018.

Bakgrund

Siffror visar tydligt att åldersspannet 16-24 år är de som är sämst på att panta i Sverige. Pantamera behöver i sin kommunikation konstant påminna, informera och nå unga människor för att tidigt kunna få dem medvetna om vikten och nyttan av att återvinna. Detta för att få dem att ta med sig rutinen och beteendet upp i ålder.

Lösningen

Att målgruppen 16-24 år tittar väldigt lite på traditonell TV, är ingen hemlighet. Vi bestämde oss därför att med hjälp av ett antal relevanta influencers skapa konceptet #pantamerahumor. Nu påbörjades manusskrivandet av regissörerna, hela tiden med Pantameras ”code of conduct” i bakhuvudet, men med en stor portion kreativ frihet. Parallellt med detta planerades inspelningen. Små team, lite teknik och mycket inspelningstid var grunddevisen.

Produktionen blev snabbt framgångsrik och vi är nu inne på tredje vändan. Nu har vi skapat PantameraHumor. En ”humorredaktion” där vi även lägger stor vikt vid att producera memes, stillbilder, giffar, teasers etc.

Allt detta kan ni hitta på PantameraHumors instagram.

Klicka här »

00:0000:00

Resultat säsong 1&2

Views: 12,6 miljoner

Kommentarer: 34 000

Delningar: 8 500