Uppdrag
Vi valde bort traditionella reklamkanaler och la alla resurser på att skapa en realityserie – Dröm dig Hem – om människorna som köper eller säljer sina hem, och om mäklarna som förmedlar affären. Vi tog vår utgångspunkt i att en bostadsaffär är ett av största besluten i en människas liv. Berättelsen om våra hem är således även berättelsen om våra liv. Serien fokuserade mer på de mänskliga aspekterna av affären än det praktiska. Drömmarna som uppfylldes eller ibland gick i kras.
Vi producerade 80 avsnitt om vardera fem minuter där varje avsnitt innehöll en avslutad berättelse om ett hem som köpts eller sålts och mäklarens arbete. Programmet presenterades som ett samarbete med Hemnet men var en helt redaktionell produkt som kunde spridas organiskt och ses där tittarna fanns, på telefonen, datorn eller paddan. Vi publicerade fem nya avsnitt i veckan på Hemnets egen plattform, den egna youtubekanalen – Dröm dig Hem – och på flera dagstidningars plattformar.