Ford

Brand Storytelling

00:0003:45

Uppdrag

Ford startade för ett par år sedan ett samarbete med äventyraren och inspirationsföreläsaren Aron Anderson. De hörde då av sig till oss på Storyfire för att skapa en film som visade en tydlig länk mellan Fords varumärke och tagline ”Go Further” – och Aron Anderson. Denna film är den andra filmen Storyfire gör för Ford med Aron Anderson i spetsen. Här har vi fångat Arons mentala styrka och hur han förbereder sig för att nå sina mål, en bit i taget, tillsammans med Fords nya lansering Ford Explorer.

Lösningen

Eftersom Aron Anderson är en levande inspirationskälla så ville vi fortsätta i samma anda som den förra filmen. På ett naturligt sätt vill vi knyta samman Arons värderingar och satsningar med Ford. Vi började helt enkelt manusprocessen med en djupgående intervju med Aron, där manuset i slutändan skrevs av hans egna ord. Snart stod det också klart att ingen annan röst kunde läsa Arons historia med samma trovärdighet, hjärta och tonläge, som han själv. Bilderna i filmen speglar både det Aron gör, känner - och inte minst hur han använder bilen från Ford. Tro och värdighet i en bra mix, helt enkelt.

00:0000:00

Resultat från den första filmen


497682 views (4 months)

1412399 impressions

981497 minuter titt-tid = 97,37 dagar = 1,87 År

View rate 60%