Ford

Brand Entertainment

00:0003:45

Uppdrag

Ford startade ett samarbete med äventyraren och inspirationsföreläsaren Aron Andersson. De hörde av sig till oss på Storyfire för att skapa en film som visade en tydlig länk mellan Fords varumärke och tagline ”Go Further” – och Aron Andersson. Man ville även lyfta fram bilen Ford EcoSport och visa att den är anpassad för människor med ett aktivt liv. Själva tolkningen i hur vi skulle göra filmen var fri, men filmen skulle passa för sociala medier och fungera i både Sverige och övriga Europa.

Lösningen

Eftersom Aron Andersson är en levande inspirationskälla så vi ville göra en film som också inspirerar. Men också på ett naturligt vis knyta samman Arons värderingar och satsningar med Ford EcoSport. Vi började helt enkelt manusprocessen med en djupgående intervju med Aron, där manuset i slutändan skrevs av hans egna ord. Snart stod det också klart att ingen annan röst kunde läsa Arons historia med samma trovärdighet, hjärta och tonläge, som han själv. Bilderna i filmen speglar både det Aron gör, känner - och inte minst hur han använder bilen från Ford. Tro och värdighet i en bra mix, helt enkelt.

Resultat


497682 views (4 months)

1412399 impressions

981497 minuter titt-tid = 97,37 dagar = 1,87 År

View rate 60%